بیوفیلیا و شیشه: حمایت از ارتباط با طبیعت

رو به رشد طراحی بیوفیلیک در معماری، همه چیز در مورد حفظ ارتباط با طبیعت و نور از طریق یک ساختمان است. از آنجا که شیشه محبوب ترین مصالح ساختمانی شفاف است که در معماری معاصر و ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود، انتخاب بسیار محبوبی برای طراحی بیوفیلیک است.


بیوفیلیا چیست؟

بیوفیلیا مفهومی است که نشان می دهد انسان ها میل طبیعی به ارتباط و غوطه ور شدن در طبیعت دارند. رویه رو به رشد طراحی بیوفیلیک در معماری، همه چیز در مورد حفظ ارتباط با طبیعت و نور از طریق یک ساختمان است، چه با نماهایی از بیرون از طریق بیرونی ساختمان و چه با آوردن طبیعت به داخل ساختمان.


از آنجا که شیشه محبوب ترین مصالح ساختمانی شفاف است که در معماری بیوفیلیک معاصر و ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود، یک انتخاب بسیار محبوب برای طراحی بیوفیلیک است و به راحتی از گنجاندن نماهای طبیعت و قرار دادن و بقای حیات گیاهی در داخل ساختمان ها پشتیبانی می کند. پیشرفت در بهره وری انرژی و عملکرد عایق حرارتی نیز شیشه را به یک انتخاب پایدار تبدیل کرده است که فلسفه طراحی بیوفیلیک را تکمیل می کند.


طراحی شیشه و بیوفیلیک

تحقیقات نشان داده است که افزایش نور روز در محیط کار باعث افزایش رضایت و عملکرد کلی کارگران می شود. از آنجایی که ما در حال بررسی مجدد اصول طراحی برای دفاتر حضوری امروزی هستیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیوفیلیا نقش مهمی در طراحی مکان‌های کاری آینده داشته باشد تا به جذب کارگران و حمایت از افزایش بهره‌وری و شادی در کار کمک کند.


وقتی صحبت از افزایش نور روز به میان می‌آید، مسلماً شیشه مؤثرترین ماده نما است. وقتی یک نما از تکنیک‌های طراحی بیوفیلیک و موادی مانند شیشه استفاده می‌کند که می‌تواند نور روز را افزایش دهد، ساکنان از نور روز داخلی و منظره‌های طبیعت بیشتر لذت خواهند برد.


شیشه همچنین یک ماده موثر برای خصوصی کردن فضاهای داخلی بدون بسته کردن نماها به بیرون و یکدیگر است و به فضاهای مجزا اجازه می دهد که درگیر و در عین حال بهداشتی در دنیای دوران همه گیر باشند. نوآوری‌ها در شیشه‌های الکتروکرومیک حتی می‌توانند شیشه را با یک سوئیچ ساده تبدیل به مات کنند و در صورت نیاز حریم خصوصی موقت ایجاد کنند و در غیر این صورت حداکثر دید و اتصال را فراهم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد